Strich-Acht (/8)

U siječnju 1968. godine predstavljenaje „nova generacija” Mercedes-Benzove srednje klase. Iz godine predstavljanja nastao je univerzalni nadimak „Strich-Acht” (/8).

Činjenice

Serija

W 114, W 115

Razdoblje proizvodnje

1968.-1973.

Karoserije

Limuzina
Coupé
Limuzina s 8 sjedala-
Podvozje s djelomičnom karoserijom

Broj vozila

1 919 056 ukupno, od čega
1 833 442 limuzine
67 048 kupea
9895 limuzina s 8 sjedala
8671 podvozja s djelomičnom karoserijom

Tehnološki razvoj


Dijagonalna klatna osovina

Tehnološki razvoj


Dijagonalna klatna osovina

Najupečatljiviji konstruktivan detalj novih modela bila je takozvana „dijagonalna klatna osovina”. Prvi je put Mercedes-Benzov serijski model imao stražnju osovinu s kosom sponom. Temeljit rad na razvoju omogućio je osjetno poboljšanje ponašanja u vožnji pri čemu se nije negativno utjecalo na komfor.

Prikaz modela Mercedes-Benz /8 (Strich-Acht) iz gornje perspektive, osovina kotača.

Donja strana modela Mercedes-Benz „Strich-Acht” (štrih aht, /8) Limuzina tip 200 – 250, 1967.-1973.

Pregled modela


Šest tipova u prvobitnoj paleti modela

Pregled modela


Šest tipova u prvobitnoj paleti modela

Prvobitna paleta modela seže od tipa 200 D s dizelskim motorom s 4 cilindra snage 55 KS, preko tipova 220 i 230, do tipa 250 s motorom s rasplinjačem sa 6 cilindara snage 130 KS.

Vrhunski model tip 250 i njegovi nasljednici 280 i 280E jedini su imali prednji dvostruki odbojnik. Tako su se već izvana razlikovali tipovi W114 sa 6 cilindara.

Bočni prikaz tipa 200 serije W 115.

Mercedes-Benz tip 200 serija W 115

Bočni prikaz tipa 250 Limuzina.

Mercedes-Benz tip 250 Limuzina

Daljnji razvoj i karoserije


Eksterijer

Daljnji razvoj i karoserije


Eksterijer

Već u studenom 1968. godine tipski program zaokružen je modelima 250 C Coupé i 250 CE Coupé. To je bila premijera: po prvi je put i u srednjoj klasi bila dostupna verzija Coupé

.

Još ekskluzivniji karakter imala je limuzina s 8 sjedala koja je predstavljena u prosincu 1968. godine, s međuosovinskim razmakom produženim za 650 mm i s 3 reda sjedala. Proizvedeno je gotovo 10 000 limuzina, a koristili su ih uglavnom taksisti ili putničke i zrakoplovne agencije te konzulati i tijela vlasti. S gotovo 78 % udio dizelaša kod vozila s 8 sjedala bio je visok.

Limuzina i duga limuzina tradicionalno su ponovno bile dostupne kao podvozje s djelomičnom karoserijom koje su proizvođači nadgradnji u zemlji i inozemstvu preoblikovali u kola hitne pomoći, karavane ili neku drugu posebnu izvedbu.

U travnju 1972. godine tipovi 280 i 280 E nadopunili su paletu modela limuzina. Oba su imala novokonstruirani motor sa 6 cilindara koji je u verziji motora s rasplinjačem razvijao snagu od 160 KS, a kao ubrizgavajući motor 185 KS. Novi vrhunski modeli bili su prepoznatljivi i bez identifikacijske pločice: osim tipa 250 gdje se koristio dvostruki odbojnik sprijeda, kao jedine limuzine u seriji imali su dva završetka ispušne cijevi i stražnji odbojnik koji je sezao do otvora za kotače.

Bočni prikaz kupea.

Mercedes-Benz Coupé

Bočni prikaz tipova 280 C i 280 CE.

Mercedes-Benz 280 C, 280 CE, iz 1972. godine

Tipovi 220 D i 230 D u pogledu sprijeda.

Mercedes-Benz tip 220 D dugi odnosno 230 dugi, 1968.

Bočni prikaz tipa 220 D dugi.

Mercedes-Benz tip 220 D dugi odnosno 230 D dugi, 1968.

Bočni prikaz tipa 200, 220 D ili 230 kao kola hitne pomoći.

Mercedes-Benzov oglas: „Mercedes-Benz za posebnu namjenu”, Mercedes-Benz tip 220, 220 D ili 230 kola hitne pomoći, nadgradnja Miesen

Prikaz eksterijera tipa 280 ili 280 E.

Mercedes-Benz tip 280 odnosno 280 E iz 1972. godine

Dva modela, tip 280 odnosno 280 E u pogledu sprijeda.

Mercedes-Benz tip 280 / 280 E serije W 114

Svi detalji o modelu Strich-Acht (/8)

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Prikaz eksterijera modela Strich-Acht (/8).

Svi detalji o modelu Strich-Acht (/8)

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Ovako je tekao daljnji razvoj

Serija 123

Prikaz eksterijera Mercedes-Benza serije 123.

Ovako je tekao daljnji razvoj

Serija 123

Potpuno novokonstruirana klasa, tehnički orijentirana na S-klasu

Potpuno novokonstruirana klasa, tehnički orijentirana na S-klasu

Pregled: povijest E-klase

Kolaž razvoja Mercedes-Benzove E-klase

Pregled: povijest E-klase

Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.