Mercedes s repnim perajama

U kolovozu 1961. godine predstavljena su dva nova modela s 4 cilindra. Tipovi 190 c i 190 Dc koji su pripadali seriji 110, izbacili su modele „Ponton” 190 b i 190 Db i imali karoseriju s repnim perajama, baš kao i tipovi sa 6 cilindara.

Činjenice

Serija

W 110

Razdoblje proizvodnje

1961-1968

Karoserije

Limuzina (4 vrata)
Model „Universal”
Limuzina s produženim međuosovinskim razmakom

Broj vozila

622 453 limuzine i 5859 podvozja s djelomičnom karoserijom

Tehnološki razvoj


Vrhunac modularnog koncepta

Tehnološki razvoj


Vrhunac modularnog koncepta

Modularni koncept, koji je dosljedno prakticiran od početka poslijeratne proizvodnje, dosegao je svoj vrhunac uvođenjem novih modela s 4 cilindra. Po prvi su put srednja i viša klasa jedne serije vozila imale ne samo jednake motore i komponente, nego i u velikoj mjeri identične karoserije.

Bočni prikaz Mercedesa s repnim perajama.

„Mercedes s repnim perajama” serije W 110 iz 1961. godine (retrovizor na prednjem blatobranu)

Bočni prikaz tipa 220 SEb.

Mercedes-Benz sa 6 cilindara, tip 220 SEb serije W 111, 1959.-1965.

Prednosti univerzalne karoserije bili su prije svega u njenom ekonomskom potencijalu: osjetno smanjeni troškovi za razvoj, proizvodnju i skladištenje rezervnih dijelova.

Osim toga, odsad su i vozači modela srednje klase mogli uživati u raskošnoj unutrašnjosti i prostranom prtljažniku.

Ovaj je aspekt sadržavao i dva glavna nedostatka koncepta: ukupna dužina tipova s 4 cilindra povećala se za 230 mm – tema koja je postala sve važnija zbog sve manje manjeg broja parkirnih mjesta.

S druge strane, neki kupci modela više klase zasigurno su željeli vidjeti veću razliku u usporedbi s modelima niže klase.

Unatoč univerzalnoj karoseriji, novi su se modeli s 4 cilindra na prvi pogled mogli razlikovati od njihovih sestrinskih modela sa 6 cilindara.

Bočni prikaz tipa 190.

Upadljiva prepoznatljiva obilježja tipova 190 bila su okrugla prednja svjetla, osjetno kraći prednji dio vozila te pokazivači smjera preuzeti od tipa „Ponton”

Izmjene


Novi dizelski motor i automatski mjenjač

Izmjene


Novi dizelski motor i automatski mjenjač

Pravu inovaciju predstavlja 2,0-litarski dizelski motor tipa 190 Dc koji je razvijen iz 1,9-litarskog motora prethodnog modela – novi se tip, dakle, zapravo trebao zvati 200 D. Ovim mjerama snaga se za 5 KS mogla povećati na 55 KS.

Od kolovoza 1962. godine 190 c po želji je bio dostupan s automatskim mjenjačem s 4 stupnja prijenosa, a od srpnja 1963. godine i moguće je bilo dobiti i dizelsku varijantu motora. Nadoplata je u oba slučaja iznosila 1400 DM, kao i kod tipa sa 6 cilindara.

Daljnji razvoj


Daljnji razvoj od 1965. godine

Daljnji razvoj


Daljnji razvoj od 1965. godine

U kolovozu 1965. godine predstavljeni su novi tipovi S-klase serije 108 s kojima je završila epoha univerzalne karoserije.

Modeli s 4 cilindra prezentirani su u poboljšanom obliku i s novim oznakama tipa: tipovi 200 i 200 D naslijedili su tip 190 koji se proizvodio posljednje četiri godine.

Tip 200 D taksi, u pogledu sprijeda.

Mercedes-Benz tip 200 D taksi iz 1965. godine na glavnom željezničkom kolodvoru u Stuttgartu

Karoserije


Eksterijer

Karoserije


Eksterijer

Kao što je i uobičajeno kod modela s 4 cilindra, tipovi serije 110 bili su dostupni kao podvozje s djelomičnom karoserijom koje su proizvođači nadgradnji u zemlji i inozemstvu preoblikovali u kola hitne pomoći, karavane ili druge posebne izvedbe.

Posebnu važnost dobila je varijanta karavana koju je izradilo poduzeće IMA u Malinesu/Belgija na podvozju tipa 190 D povodom izložbe automobila u Bruxellesu u siječnju 1965. i predstavilo kao tip 190 D Universal.

Osim normalnog podvozja s djelomičnom karoserijom, bila je dostupna i produžena verzija prerađenih modela 200 D - 230 s međuosovinskim razmakom od 3100 mm koja se prvenstveno koristila za vozila hitne pomoći ili za pogrebna vozila.

Od travnja 1967. godine kad se era modela s repnim perajama već polako bližila kraju, tip 200 D ponuđen je i kao limuzina sa 7-8 sjedala i međuosovinskim razmakom od 3350 mm.

Bočni prikaz limuzine serije W 110.

Mercedes-Benz Limuzina serije W 110, iz razdoblja od 1961. do 1965.

Bočni prikaz Mercedesa s repnim perajama.

„Mercedes s repnim perajama” serije W 110

Bočni prikaz posebne konstrukcije serije W 110.

Mercedes-Benzovi tipovi s 4 cilindra serije W 110. Podvozja za specijalnim nadgradnjama proizvođača karoserija Rappold, 1965.

Bočni prikaz tipa 190 D Universal.

Mercedes-Benz tip 190 D Universal, nadgradnja IMA, 1964.-1965.

Bočni prikaz tipa 200 D s produženim međuosovinskim razmakom.

Mercedes-Benz tip 200 D, podvozje s produženim međuosovinskim razmakom, 1967.

Svi detalji o Mercedesu s repnim perajama

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Prikaz eksterijera Mercedesa s repnim perajama.

Svi detalji o Mercedesu s repnim perajama

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Ovako je tekao daljnji razvoj

Limuzine „Strich-Acht”

Prikaz eksterijera limuzine Strich-Acht (/8).

Ovako je tekao daljnji razvoj

Limuzine „Strich-Acht”

Nova generacija srednje klase

Nova generacija srednje klase

Pregled: povijest E-klase

Kolaž razvoja Mercedes-Benzove E-klase

Pregled: povijest E-klase

Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.