Tip 180/190: Mercedes Ponton

U kolovozu 1953. godine s tipom 180 predstavljeno je prvo Mercedes-Benzovo osobno vozilo čija je karoserija bila u obliku pontona. Za pontonsku karoseriju prvi put konstruiranu 1964. godine u SAD-u karakteristični su potpuno integrirani blatobran i pravokutna struktura.

Sestrinski model, tip 190, uveden je u ožujku 1956. godine. Snagom od 75 KS imao je osjetno snažniji motor (u usporedbi s 52 KS tipa 180).

Činjenice

Klasa

W 120, W 121

Razdoblje proizvodnje

1953.-1962.

Karoserije

Limuzina (4 vrata)

Broj vozila

437 310 limuzina i 5653 podvozja s djelomičnom karoserijom

Mercedes Ponton u pogonu Sindelfingen.

Parada modela „Mercedes Ponton” u pogonu Sindelfingen (tip 180 i tip 220, izmiješani), 1953. Fotografija prikazuje da je Daimler-Benz već postao serijski proizvođač.

Tehnološki razvoj


Pontonska karoserija

Tehnološki razvoj


Pontonska karoserija

Koncepcija je omogućavala ne samo manji otpor zraka i manji šum vjetra, nego i znatno prostraniju unutrašnjost.

Još jedna novost u povijesti osobnog vozila Mercedes-Benz bila je samonosiva karoserija čvrsto zavarena s okvirom i podom.

Podvozje tipa 180 iz gornje perspektive.

Mercedes-Benz tip 180, 52 KS, podvozje, vrijeme proizvodnje od 1953. do 1957.

Shematska slika karoserije tipa 180.

Mercedes-Benz tip 180, 52 KS, shematska slika karoserije, vrijeme proizvodnje od 1953. do 1957.

Povijest


D: daljnji napredak dizelskih modela

Povijest


D: daljnji napredak dizelskih modela

U siječnju 1954. godine serija 120 dopunjena je modelom 180 D koji je bio identičan sestrinskom modelu na benzinski pogon u svemu osim u dizelskom motoru preuzetom iz modela 170 DS, elektronici vozila od 12 V i promijenjenom prijenosu na stražnju osovinu.

Bočni prikaz demontiranog motora modela 180 D.

Mercedes-Benzov motor OM 636 VII – tip 180 D, 1954.-1959.

Rasprostranjena upotreba dizelskih motora u osobnim automobilima započela je s modelom 180 D koji je bio osobito popularan kao taksi.

Rasprostranjena upotreba dizelskih motora u osobnim automobilima započela je s modelom 180 D koji je bio osobito popularan kao taksi.

Tip 180 kao taksi na ulicama u Hong Kongu.

Niz Mercedes-Benzovih taksija u Hong Kongu, 1958. godine

U rujnu 1958. godine program osobnih vozila tipa 190 D proširen je drugim modelom dizela.

U rujnu 1958. godine program osobnih vozila tipa 190 D proširen je drugim modelom dizela.

1,9-litreni dizelski motor snage 50 KS razvijen je iz motora na benzinski pogon tipa 190. Zahvaljujući većoj snazi i tišem radu u odnosu na tip 180 D, novi je dizelski motor odmah postao najprodavaniji model.

Mercedes-Benz tip 190 D u bočnom prikazu.

„Mercedes Ponton”, tip 190 D, 1958.-1959.

Mercedes-Benz tip 190 D u prikazu sprijeda.

„Mercedes Ponton”, tip 190 D, 1958.-1959.

Tip 190 D u prikazu sa stražnje strane.

Mercedes-Benz tip 190 D u prikazu sprijeda.

Daljnji razvoj


Daljnji razvoj od 1959. godine

Daljnji razvoj


Daljnji razvoj od 1959. godine

U kolovozu 1959. godine predstavljeni su modeli s četiri cilindra 180, 180 D, 190 i 190 D u moderniziranom obliku. Tehnički uvelike nepromijenjeni prezentiraju se prerađeni tipovi koji su interno označeni kao 180 b, 180 Db, 190 b i 190 Db, s novitetima u području oko prednjeg i stražnjeg dijela vozila: ravniji poklopac motora, šira i niža maska, masivniji odbojnici. Prerađena su i stražnja svjetla koja su odsad opremljena integriranim reflektorima, baš kao u kupeu i kabrioletu. Ostale mjere za novu verziju modela ticale su se oblikovanja unutrašnjosti i služile su poboljšanju pasivne sigurnosti.

U kolovozu 1961. godine predstavljeni su tipovi 190 c i 190 Dc, dva potpuno novokonstruirana modela s 4 cilindra i karoserijom s repnim perajama.

Tipovi 180 i 180 D nastavili su se proizvoditi, doduše kao modeli koji izlaze iz ponude, međutim doživjeli su neke tehničke izmjene koje su došle do izražaja u internim oznakama tipova 180 c i 180 Dc.

Proizvodnje tipova 180 c i 180 Dc prekinuta je u listopadu 1962. čime je nakon devet godina završena era pontona u Daimler-Benzu. U to je vrijeme u Sindelfingenu proizvedeno ukupno 442 963 primjeraka tipova od 180 do 190 D, od čega 437 310 limuzina i 5653 podvozja s djelomičnom karoserijom.

Karoserije


Eksterijer

Karoserije


Eksterijer

Dok je Mercedes-Benz proizvodio samo limuzine s 4 vrata, proizvođač karoserija Binz razvio je različite varijante karoserije, među ostalim, karavane koje su prodavali Mercedesovi distributeri.

Tip 180 Limuzina u bočnom prikazu.

Mercedes-Benz tip 180, 52 KS, Limuzina, vrijeme proizvodnje od 1953. do 1957.

Prikaz tipa 180 a straga.

Mercedes-Benz tip 180 a, podvozje s djelomičnom karoserijom s 2 vrata

Prikaz unutrašnjosti tipa 180 Limuzine.

Mercedes-Benz tip 180, 52 KS, Limuzina, vrijeme proizvodnje od 1953. do 1957.

Bočni prikaz tipa 190.

Mercedes-Benz tip 190, vrijeme proizvodnje od 1956. do 1959.

Prikaz unutrašnjosti tipa 190 D.

„Mercedes Ponton”, tip 190 D, 1958.-1959.

Bočni prikaz tipa 180 Db.

„Mercedes Ponton” tip 180 Db, godina proizvodnje: 1959.

Prikaz tipa 180 b / 180 Db iz gornje perspektive.

„Mercedes Ponton”, tip 180 b / 180 Db, godine proizvodnje od 1959. do 1961.

Bočni prikaz tipa 180c.

„Mercedes Ponton”, tip 180 c, godine proizvodnje od 1961. do 1962.

Tip 190 Db u prikazu straga.

„Mercedes Ponton” tip 190 Db, godine proizvodnje od 1959. do 1961.

Tip 190 b u pogledu sprijeda.

„Mercedes Ponton”, tip 190 b, godine proizvodnje od 1959. do 1961.

Prikaz straga tipa 190b.

„Mercedes Ponton”, tip 190 b, godine proizvodnje od 1959. do 1961.

Svi detalji o Mercedesu Ponton

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Prikaz eksterijera tipa 180.

Svi detalji o Mercedesu Ponton

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Ovako je tekao daljnji razvoj

Tip 190 c: „Mercedes s repnim perajama”

Prikaz eksterijera tipa 190 c.

Ovako je tekao daljnji razvoj

Tip 190 c: „Mercedes s repnim perajama”

Vrhunac univerzalne karoserije u Mercedes-Benzu

Vrhunac univerzalne karoserije u Mercedes-Benzu

Pregled: povijest E-klase

Kolaž razvoja Mercedes-Benzove E-klase

Pregled: povijest E-klase

Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.