Tip 170 V: V kao sprijeda (njem. vorne)

Mercedes-Benz tip 170 V predstavljen je u veljači 1936. godine na međunarodnoj izložbi automobila i motocikala u Berlinu. Nakon pet i pol godina zamijenio je tip 170. S jednakim obujmom motora od 1,7 litre novi je model bio snažniji, moderniji i povoljniji od svog prethodnika.

170 V je za Daimler-Benz bio daleko najvažniji model osobnog vozila predratnog razdoblja, a marki Mercedes-Benz osigurao je vodeću poziciju u srednjoj klasi.

Činjenice

Klasa

W 136

Razdoblje proizvodnje

1936–1942, 1946–1953

Karoserije

Limuzina (2 vrata
Limuzina (4 vrata)
Cabrio Limuzina (4 vrata)
Serijsko vozilo preinačeno za utrke (2 vrata, do 1937.)
Serijsko vozilo preinačeno za utrke (4 vrata, od 1938.)
Cabriolet B
Roadster (2+2 sjedalo)
Cabriolet A (s kraja 1935.)
Policijsko vozilo tzv. Kübelsitzer (lagani terenac) (od 1937.)
Dostavno vozilo i sandučar (1937.–1942., 1946.–1953.)
Generator drvnog plina (1939. – 1943.)

Tehnološki razvoj


Okvir ovalne cijevi u obliku slova X

Tehnološki razvoj


Okvir ovalne cijevi u obliku slova X

Okvir ovalne cijevi u obliku slova X pri većem je međuosovinskom razmaku bio cca 50 kg lakši i krući nego dotad korišteni okvir serije 170. Konstrukcija okvira serije 170 V bila je toliko izdržljiva da se nosila i s teškim zadacima poput onih u lakšem terencu (tzv. Kübelwagenu) i Furgonu. U prednjoj vilici okvira nalazio se motor, u stražnjoj je bio smješten diferencijal.

Bočni prikaz presjeka tipa 170 V.

Presjek Mercedes-Benza, tip 170 V Cabriolet B., cca 1936.

Podvozje tipa 170 V u prikazu sprijeda.

Mercedes-Benz tip 170 V, 38 KS, podvozje, vrijeme proizvodnje od 1936. do 1942.

Podvozje tipa 170 V u krupnom planu.

Mercedes-Benz tip 170 V, 38 KS, podvozje, vrijeme proizvodnje 1936.-1942.

Prihvaćenost na tržištu


Odjek E-klase, tip 170 V na tržištu

Sa 70 000 primjeraka u raznim varijantama karoserije tip 170 V bilo je najčešće proizvođeno Mercedes-Benzovo osobno vozilo u predratnom razdoblju.

Prihvaćenost na tržištu


Odjek E-klase, tip 170 V na tržištu

Sa 70 000 primjeraka u raznim varijantama karoserije tip 170 V bilo je najčešće proizvođeno Mercedes-Benzovo osobno vozilo u predratnom razdoblju.

Fotografije pejzaža s dva Mercedes-Benza, tip 170 V.

Mercedes-Benz tip 170 V (W 136) u zimskom krajoliku

Fotografija tipa 170 V Cabriolet u prirodi.

Mercedes-Benz tip 170 V, 38 KS, Cabriolet B, vrijeme proizvodnje od 1936. do 1942.

Tip 170 V Cabriolet na skijaškom izletu.

Mercedes-Benz tip 170 V, 38 KS, Cabriolet B, vrijeme proizvodnje od 1936. do 1942.

U prospektu iz 1939. godine uspjeh tipa 170 V prikladno je formuliran: „Koliko novi tip vozila [...] odgovara potrebama tržišta automobila, dokazuje činjenica da je Mercedes-Benz 170 V dosegao rezultate prodaje koji su dosad bili nepoznati za vozilo njegove klase.”

Nakon završetka rata 170 V nastavio je svoju predratnu ulogu i stvorio je temelj za novi početak u poslijeratnoj proizvodnji.

Povijest


Poslijeratno razdoblje

Povijest


Poslijeratno razdoblje

Mercedes-Benz tip 170 V iz 1949. godine u bočnom prikazu.

Mercedes-Benz tip 170 V iz 1949. godine

Reklama za seriju modela tipa 170.

Nakon rata je 1946. godine ponovno porasla proizvodnja osobnih vozila s iskušanim tipom 170 V; najprije su se proizvodila samo dostavna vozilai sandučari. Kola hitne pomoći koja su se temeljila na furgonu i policijski patrolni automobil koji se temeljio na sandučaru nadopunili su paletu modela.

U srpnju 1947. godine konačno je nastavljena proizvodnja limuzine s 4 vrata.

Do početka 1949. godine tip 170 V bio je jedini model osobnog vozila u Mercedes-Benzovom tipskom programu, a program proizvodnje tipa 170 koji je kontinuirano proširivan od 1949. godine tvorio je okosnicu Daimler-Benzovih osobnih vozila sve do kraja proizvodnje u rujnu 1955. godine.

Povijesni tijek


170 D: prvo dizelsko osobno vozilo u poslijeratnom razdoblju

Povijesni tijek


170 D: prvo dizelsko osobno vozilo u poslijeratnom razdoblju

Crtež tipa 170 D na naslovnoj stranici prospekta.

Mercedes-Benz tip 170 D, Limuzina, 1949.-50.; naslovna stranica prospekta iz 1949. s crtežom Waltera Gotschkea

U svibnju 1949. godine su na Tehničkom vanjskotrgovinskom sajmu u Hannoveru (Technische Exportmesse) predstavljeni tipovi 170 D i 170 S, prvi modeli osobnih vozila koje je Daimler-Benz konstruirao nakon rata. 170 D bio je gotovo identičan modelu 170 V, ali je imao 1,7-litreni dizelski motor.

U prvim godinama njegove proizvodnje osobito je poželjan bio 170 D, među ostalim jer je opskrba benzinom za Otto motor i pet godina nakon završetka rata predstavljala problem, dok je dizelsko gorivo je bilo posvuda dostupno u dovoljnim količinama.

Karoserije


Eksterijer

Karoserije


Eksterijer

Tip 170 V Cabriolet u bočnom prikazu.

Mercedes-Benz tip 170 V, 38 KS, Cabriolet B, vrijeme proizvodnje od 1936. do 1942.

Mercedes-Benz tip 170 V Limuzina, u bočnom prikazu.

Mercedes-Benz tip 170 V, 38 KS, Limuzina, vrijeme proizvodnje od 1936. do 1942.

Tip 170 V kao lagani terenac u bočnom prikazu.

Mercedes-Benz tip 170 V, 38 KS, lagani terenac (tzv. Kübelsitzwagen), vrijeme proizvodnje od 1936. do 1942.

Dvosjed za terenske sportove u bočnom prikazu.

Mercedes-Benz tip 170 V, 50 KS, dvosjed za terenske sportove, vrijeme proizvodnje od 1938. do 1939.

Tip 170 V dostavni furgon u bočnom prikazu.

Mercedes-Benz tip 170 V, 38 KS, dostavni furgon, vrijeme proizvodnje od 1946. do 1949.

Tip 170 VG s generatorom drvnog plina u bočnom prikazu.

Mercedes-Benz tip 170 VG s generator drvnog plina, (rasplinjač drvnog plina) 1943.

Niz tipova 170 V kao kola hitne pomoći.

Mercedes-Benz 170 V kola hitne pomoći prilikom napuštanja završne montaže u pogonu Sindelfingen. Vrijeme proizvodnje od 1946. do 1948.

Bočni prikaz tipa 170 D kao limuzina kočija.

Mercedes-Benz tip 170 D, Limuzina kočija, nadgradnja Lueg (Bochum), vrijeme proizvodnje od 1949. do 1953.

Tip 170 Vb u prikazu straga.

Mercedes-Benz tip 170 Vb, 45 KS, Limuzina, vrijeme proizvodnje od 1952. do 1953.

Tehnički crtež tipa 170 Vb Limuzina.

Mercedes-Benz tip 170 Vb, Limuzina, 1952.-53.; prospekt iz 1953.

Svi detalji o tipu 170 V

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Prikaz eksterijera tipa 170 V.

Svi detalji o tipu 170 V

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Ovako je tekao daljnji razvoj

Tip 180/190: Mercedes Ponton

Prikaz eksterijera tipa 180/190.

Ovako je tekao daljnji razvoj

Tip 180/190: Mercedes Ponton

Prvi Mercedes sa samonosivom karoserijom

Prvi Mercedes sa samonosivom karoserijom

Pregled: povijest E-klase

Kolaž razvoja Mercedes-Benzove E-klase

Pregled: povijest E-klase

Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.