Tip 170: prva
„E-klasa”

U savršeno vrijeme da nadoknadi posljedice svjetske gospodarske krize, Mercedes-Benz tip 170 predstavljen je u listopadu 1931. godine na pariškom salonu – relativno malo, ekonomično i povoljno vozilo visoke kvalitete.

Činjenice

Serija

W 15

Razdoblje proizvodnje

1931.-1936.

Karoserije

Limuzina, 4 vrata (samostojeći ili montirani kovčeg)
Limuzina, 2 vrata (s prtljažnikom)
Cabriolet C (samostojeći ili montirani kovčeg)
Cabriolet C (s prtljažnikom)
Serijsko vozilo preinačeno za utrke, 2 vrata
Serijsko vozilo preinačeno za utrke, 2 vrata „Sindelfingen”
Sportski radster, 2 sjedala
Sportski kabriolet, 2/3 sjedala

Broj vozila

13 775

Cijene

Između 3800 RM (limuzina, 4 vrata) i 7000 RM (sportski Cabriolet A)

Tehnološki razvoj


Zasebni ovjes na kotačima

Tehnološki razvoj


Zasebni ovjes na kotačima

  • Na prikazu je crtež zasebnog ovjesa na kotačima.
  • Na prikazu je crtež zasebnog ovjesa na kotačima.
Prednji kotači: zasebni ovjes na kotačima s povratnom osovinom modela Mercedes-Benz tip 170, 1931; stražnji kotači: zasebni ovjes na kotačima s povratnom osovinom i spiralnim oprugama modela Mercedes-Benz tip 170, 1931.

Prihvaćenost na tržištu


Odjek E-klase, tip 170 na tržištu

Prihvaćenost na tržištu


Odjek E-klase, tip 170 na tržištu

Mercedes-Benzov oglas: „Tisuće su isporučene”

Oglas za E-klasu tip 170

Mercedes-Benzov oglas: „Tisuće su isporučene...” U prvoj godini proizvodnje, 1932., 4438 jedinica sišlo je s proizvodnih traka.

Moderna tehnologija i privlačan oblik vozila dobro su prihvaćeni jednako kao i niska cijena unatoč motoru sa 6 cilindara. Kao limuzina s 4 vrata „mali Mercedes” je koštao 4400 RM, dakle gotovo 1600 RM manje od najpovoljnije izvedbe tipa Stuttgart.

Kao vozilo s najmanjim obujmom motora i najpovoljnijom cijenom, tip 170 nalazio se na dnu Mercedes-Benzovog programa osobnih vozila.

Tip 170 uvelike je pridonio činjenici da je Daimler-Benz uspio prevladati gospodarsku krizu. 1932. godine već je proizvedeno 4438 komada; samo ta brojka bila je veća od ukupne proizvodnje svih modela Mercedes-Benzovih osobnih vozila prethodne godine.

Karoserije


Eksterijer

Karoserije


Eksterijer

Prikaz eksterijera tipa 170.
Prikaz eksterijera limuzine tipa 170.

Mercedes-Benz tip 170, Limuzina, vrijeme proizvodnje od 1931. do 1936.

Prikaz eksterijera tipa 170 Cabriolet.

Mercedes-Benz tip 170, Cabriolet C, vrijeme proizvodnje od 1931. do 1936.

Prikaz interijera modela Mercedes-Benz tip 170 Cabriolet C.

Interijer modela Mercedes-Benz tip 170, Cabriolet C, vrijeme proizvodnje od 1931. do 1936.

Bočni prikaz podvozja Mercedes-Benza, tip 170.

Podvozje Mercedes-Benza, tip 170, vrijeme proizvodnje od 1931. do 1936.

U prvoj godini proizvodnje tip 170 bio je u ponudi samo kao limuzina s 4 vrata i Cabriolet C s 4 sjedala.

Vanjski kovčeg dostupan u serijskoj opremi isprva je bio odvojen od automobila, a od 1934. godine bio je izravno montiran na karoseriju.

Od travnja 1932. godine u ponudi je bilo i podvozje na koje se mogla ugraditi karoserija drugih proizvođača.

U rujnu 1932. godine paletu modela nadopunio je „roadster u specijalnoj izvedbi” s 2 sjedala.

Godinu kasnije uslijedio je „specijalni Cabriolet A” koji je cijenom od 7000 RM postao najskuplja varijanta tipa 170.

U veljači 1934. godine proizvodi se još jedno serijsko vozilo preinačeno za utrke s 4 sjedala i 2 vrata koje je bilo dostupno s karoserijom iz Sindelfingena ili karoserijom drugog proizvođača.

Limuzina s 4 vrata po želji se mogla odmah opremiti rolo krovom proizvedenim u Sindelfingenu.

Osim toga, u veljači 1935. godine debitirala je limuzina s 2 vrata koja je najavila dizajn karoserije sljedećeg modela 170 V; istodobno je u svimvarijantama nadgradnji postojeći ravni hladnjak zamijenjen hladnjakom plošnog klinastog oblika.

Prihvaćenost na tržištu

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Prikaz eksterijera tipa 170.

Prihvaćenost na tržištu

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Ovako je tekao daljnji razvoj

170 V: V kao motor sprijeda

Prikaz eksterijera tipa 170 V.

Ovako je tekao daljnji razvoj

170 V: V kao motor sprijeda

Najproizvođenije osobno vozilo Mercedes-Benz u predratnom razdoblju

Najproizvođenije osobno vozilo Mercedes-Benz u predratnom razdoblju

Pregled: povijest E-klase

Kolaž razvoja Mercedes-Benzove E-klase

Pregled: povijest E-klase

Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.