Serija 123

U siječnju 1976. godine modeli „Strich-Acht” zamijenjeni su novokonstruiranim tipom s internom oznakom W 123. Paleta modela sezala je od 2,0-litrenog dizelskog motora s 4 cilindra snage 55 KS do 2,8-litrenog ubrizgavajućeg motora sa 6 cilindara snage 185 KS.

Činjenice

Klasa

W123, S123, C123, V123

Razdoblje proizvodnje

1975.-1985.

Karoserije

Limuzina
Coupé
Karavan
Limuzina s 8 sjedala
Podvozje s djelomičnom karoserijom

Broj vozila

2 375 440 limuzina
13 700 limuzina s dugim međuosovinskim razmakom
8373 podvozja za specijalne nadgradnje

Tehnološki razvoj


Sigurnosni stup upravljača i druge sigurnosne funkcije

Tehnološki razvoj


Sigurnosni stup upravljača i druge sigurnosne funkcije

Tehnološki novitet predstavljao je novi sigurnosni stup upravljača gdje su upravljački uređaj i ovojna cijev bili međusobno povezani valovitom cijevi. Valovita cijev se u slučaju udarca mogla izviti i na bočnu stranu. Time je smanjena opasnost od prodiranja stupa upravljača u unutrašnjost vozila.

Novost su i:

  • još stabilnija sigurnosna ćelija s učvršćenom strukturom krovnog okvira
  • vrlo čvrsti krovni stupovi i stupovi vrata
  • ojačana vrata

Apsorpcija energije prednje i stražnje deformacijske zone mogla se osjetno povećati kontroliranom sposobnošću deformacije prednjeg i stražnjeg područja vozila.

Transparentan crtež Mercedes-Benzove Limuzine serije 123.

Transparentan prikaz, Mercedes-Benz Limuzina serije 123, iz razdoblja od 1975. do 1985.

Bočni prikaz presjeka modela tipa 280 E.

Presjek modela Mercedes-Benz tip 280 E, iz 1976. godine

Prednji dio karoserije serije 123 u pogledu odozgo.

Prednji dio karoserije Mercedes-Benza serije W 123. Automatizacija je osigurala optimalnu kvalitetu izrade i plansku sigurnost.

Od kolovoza 1980. godine za sve je modele serije 123 po želji bio dostupan ABS, a u siječnju 1982. godine u dodatnu je opremu dodan i zračni jastuk.

Dizajn


Značajke dizajna novih modela

Dizajn


Značajke dizajna novih modela

Karakteristično obilježje dizajna novih modela bila su okrugla dvostruka prednja svjetla različite veličine; osim prednjih svjetala, ispod zajedničkog stakla za raspršivanje svjetlosti nalazila su se manja halogena prednja svjetla za maglu. Za razliku od njih, oba vrhunska modela serije, tipovi 280 i 280 E, bila su opremljena pravokutnim halogenim širokopojasnim prednjim svjetlima. Osvježenjem modela 1982. godine svi su modeli dobili pravokutna širokopojasna prednja svjetla. Okrugla prednja svjetla od milja nazvana „volovske oči” time su otišla u povijest.

Limuzina serije 123 u pogledu sprijeda.

Mercedes-Benz Limuzina serije 123 s okruglim dvostrukim prednjim svjetlima

Mercedes-Benzova Limuzina serije 123 u pogledu sprijeda.

Mercedes-Benz Limuzina serije 123 s pravokutnim halogenim širokopojasnim prednjim svjetlima

Izvana su se oba 2,8-litarska tipa u tri dodatne točke razlikovala od svoje slabije braće: i 280 i 280 E imali su ispušni sustav s dvije cijevi s dvostrukim završetkom, kromiranu rešetku za ulazak zraka ispred vjetrobranskog stakla i po jednu dodatnu kromiranu letvicu ispod svakog stražnjeg svjetla.

Tip 280 E iz 1976. godine u prikazu straga.

Stražnji dio modela Mercedes-Benz tip 280 E, iz 1976. godine

Karoserije


Eksterijer

Karoserije


Eksterijer

Slijedeći dugu tradiciju, limuzine serije 123 bile su dostupne i kao podvozje s djelomičnom karoserijom koje su proizvođači u zemlji i inozemstvu preoblikovali u kola hitne pomoći, karavane ili druge posebne verzije.

Kao i kod prethodnih serija, opet je bila dostupna produžena verzija za tipove 240 D, 300 D i 250.

Tijekom 1977. godine tipski program serije 123 u razdoblju od 12 mjeseci proširen je za tri nove varijante karoserije. Najprije je u ožujku na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi predstavljen stilski vrlo privlačan Coupé koji je bio dostupan kao 230 C, 280 C i 280 CE.

Od kolovoza su bili dostupni tipovi 240 D, 300 D i 250 kao limuzina sa 7 ili 8 sjedala s dugim međuosovinskim razmakom koje su, prije svega, koristili taksisti i poduzeća za prijevoz putnika.

Napokon, u rujnu je na izložbi IAA u Frankfurtu predstavljena četvrta varijanta karoserije tzv. karavan (T-Modell), a slovo „T” je označavalo turizam i transport.

Bočni prikaz modela Coupé serije 123.

Mercedes-Benz Coupé serije 123

Prikaz straga na Coupé, Limuzinu i Karavan serije 123.

Mercedes-Benz Coupé, Limuzina i Karavan serije 123

Coupé u zimskom krajoliku u pogledu sprijeda.

Mercedes-Benz Coupé, zimska slika u Tirolu

Bočni prikaz tipa 250 serije 123 sa specijalnom nadgradnjom.

Mercedes-Benz tip 250 serije 123, podvozje za specijalne nadgradnje Pollmann, 1976.

Tip 240 D / 300 D / 250 Limuzina duga u pogledu sprijeda.

Mercedes-Benz tip 240 D / 300 D / 250 Limuzina duga (7-8 sjedala) u usporedbi, 1977.-1985.

Bočni prikaz Karavana serije 123.

Mercedes-Benz Karavan serije 123

Prikaz straga tipa 300 TD, turbo dizel.

Mercedes-Benz tip 300 TD turbo dizel

Svi detalji o seriji 123

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Prikaz eksterijera Mercedes-Benza serije 123.

Svi detalji o seriji 123

Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Arhivi centra Mercedes-Benz Classic čuvaju jedinstveno blago gotovo 130-godišnje povijesti automobila.

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Faze razvoja


Razvoj Mercedes-Benzove E-klase

Ovako je tekao daljnji razvoj

Serija 124

Prikaz eksterijera Mercedes-Benza serije 124.

Ovako je tekao daljnji razvoj

Serija 124

Sigurnost i potrošnja u fokusu prve generacije E-klase

Sigurnost i potrošnja u fokusu prve generacije E-klase

Pregled: povijest E-klase

Kolaž razvoja Mercedes-Benzove E-klase

Pregled: povijest E-klase

Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.