U siječnju 1968. godine predstavljenaje „nova generacija” Mercedes-Benzove srednje klase. Iz godine predstavljanja nastao je univerzalni nadimak „Strich-Acht” (/8).

Strich-Acht (/8)
Strich-Acht (/8)
Činjenice
-
Serija
-
W 114, W 115
-
Razdoblje proizvodnje
-
1968.-1973.
-
Karoserije
-
Limuzina
Coupé
Limuzina s 8 sjedala-
Podvozje s djelomičnom karoserijom -
Broj vozila
-
1 919 056 ukupno, od čega
1 833 442 limuzine
67 048 kupea
9895 limuzina s 8 sjedala
8671 podvozja s djelomičnom karoserijom
Tehnološki razvoj
Dijagonalna klatna osovina
Tehnološki razvoj
Dijagonalna klatna osovina
Najupečatljiviji konstruktivan detalj novih modela bila je takozvana „dijagonalna klatna osovina”. Prvi je put Mercedes-Benzov serijski model imao stražnju osovinu s kosom sponom. Temeljit rad na razvoju omogućio je osjetno poboljšanje ponašanja u vožnji pri čemu se nije negativno utjecalo na komfor.
Pregled modela
Šest tipova u prvobitnoj paleti modela
Pregled modela
Šest tipova u prvobitnoj paleti modela
Prvobitna paleta modela seže od tipa 200 D s dizelskim motorom s 4 cilindra snage 55 KS, preko tipova 220 i 230, do tipa 250 s motorom s rasplinjačem sa 6 cilindara snage 130 KS.
Vrhunski model tip 250 i njegovi nasljednici 280 i 280E jedini su imali prednji dvostruki odbojnik. Tako su se već izvana razlikovali tipovi W114 sa 6 cilindara.
Daljnji razvoj i karoserije
Eksterijer
Daljnji razvoj i karoserije
Eksterijer
Već u studenom 1968. godine tipski program zaokružen je modelima 250 C Coupé i 250 CE Coupé. To je bila premijera: po prvi je put i u srednjoj klasi bila dostupna verzija Coupé
.Još ekskluzivniji karakter imala je limuzina s 8 sjedala koja je predstavljena u prosincu 1968. godine, s međuosovinskim razmakom produženim za 650 mm i s 3 reda sjedala. Proizvedeno je gotovo 10 000 limuzina, a koristili su ih uglavnom taksisti ili putničke i zrakoplovne agencije te konzulati i tijela vlasti. S gotovo 78 % udio dizelaša kod vozila s 8 sjedala bio je visok.
Limuzina i duga limuzina tradicionalno su ponovno bile dostupne kao podvozje s djelomičnom karoserijom koje su proizvođači nadgradnji u zemlji i inozemstvu preoblikovali u kola hitne pomoći, karavane ili neku drugu posebnu izvedbu.
U travnju 1972. godine tipovi 280 i 280 E nadopunili su paletu modela limuzina. Oba su imala novokonstruirani motor sa 6 cilindara koji je u verziji motora s rasplinjačem razvijao snagu od 160 KS, a kao ubrizgavajući motor 185 KS. Novi vrhunski modeli bili su prepoznatljivi i bez identifikacijske pločice: osim tipa 250 gdje se koristio dvostruki odbojnik sprijeda, kao jedine limuzine u seriji imali su dva završetka ispušne cijevi i stražnji odbojnik koji je sezao do otvora za kotače.
Svi detalji o modelu Strich-Acht (/8)
Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)
Svi detalji o modelu Strich-Acht (/8)
Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)
Faze razvoja
Razvoj Mercedes-Benzove E-klase
Faze razvoja
Razvoj Mercedes-Benzove E-klase
Ovako je tekao daljnji razvoj
Serija 123
Ovako je tekao daljnji razvoj
Serija 123
Pregled: povijest E-klase
Pregled: povijest E-klase
Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.