U savršeno vrijeme da nadoknadi posljedice svjetske gospodarske krize, Mercedes-Benz tip 170 predstavljen je u listopadu 1931. godine na pariškom salonu – relativno malo, ekonomično i povoljno vozilo visoke kvalitete.

Tip 170: prva
„E-klasa”
Tip 170: prva
„E-klasa”
Činjenice
-
Serija
-
W 15
-
Razdoblje proizvodnje
-
1931.-1936.
-
Karoserije
-
Limuzina, 4 vrata (samostojeći ili montirani kovčeg)
Limuzina, 2 vrata (s prtljažnikom)
Cabriolet C (samostojeći ili montirani kovčeg)
Cabriolet C (s prtljažnikom)
Serijsko vozilo preinačeno za utrke, 2 vrata
Serijsko vozilo preinačeno za utrke, 2 vrata „Sindelfingen”
Sportski radster, 2 sjedala
Sportski kabriolet, 2/3 sjedala -
Broj vozila
-
13 775
-
Cijene
-
Između 3800 RM (limuzina, 4 vrata) i 7000 RM (sportski Cabriolet A)
Tehnološki razvoj
Zasebni ovjes na kotačima
Tehnološki razvoj
Zasebni ovjes na kotačima
Prihvaćenost na tržištu
Odjek E-klase, tip 170 na tržištu
Prihvaćenost na tržištu
Odjek E-klase, tip 170 na tržištu
Moderna tehnologija i privlačan oblik vozila dobro su prihvaćeni jednako kao i niska cijena unatoč motoru sa 6 cilindara. Kao limuzina s 4 vrata „mali Mercedes” je koštao 4400 RM, dakle gotovo 1600 RM manje od najpovoljnije izvedbe tipa Stuttgart.
Kao vozilo s najmanjim obujmom motora i najpovoljnijom cijenom, tip 170 nalazio se na dnu Mercedes-Benzovog programa osobnih vozila.
Tip 170 uvelike je pridonio činjenici da je Daimler-Benz uspio prevladati gospodarsku krizu. 1932. godine već je proizvedeno 4438 komada; samo ta brojka bila je veća od ukupne proizvodnje svih modela Mercedes-Benzovih osobnih vozila prethodne godine.
Karoserije
Eksterijer
Karoserije
Eksterijer
U prvoj godini proizvodnje tip 170 bio je u ponudi samo kao limuzina s 4 vrata i Cabriolet C s 4 sjedala.
Vanjski kovčeg dostupan u serijskoj opremi isprva je bio odvojen od automobila, a od 1934. godine bio je izravno montiran na karoseriju.
Od travnja 1932. godine u ponudi je bilo i podvozje na koje se mogla ugraditi karoserija drugih proizvođača.
U rujnu 1932. godine paletu modela nadopunio je „roadster u specijalnoj izvedbi” s 2 sjedala.
Godinu kasnije uslijedio je „specijalni Cabriolet A” koji je cijenom od 7000 RM postao najskuplja varijanta tipa 170.
U veljači 1934. godine proizvodi se još jedno serijsko vozilo preinačeno za utrke s 4 sjedala i 2 vrata koje je bilo dostupno s karoserijom iz Sindelfingena ili karoserijom drugog proizvođača.
Limuzina s 4 vrata po želji se mogla odmah opremiti rolo krovom proizvedenim u Sindelfingenu.
Osim toga, u veljači 1935. godine debitirala je limuzina s 2 vrata koja je najavila dizajn karoserije sljedećeg modela 170 V; istodobno je u svimvarijantama nadgradnji postojeći ravni hladnjak zamijenjen hladnjakom plošnog klinastog oblika.
Prihvaćenost na tržištu
Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)
Prihvaćenost na tržištu
Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)
Faze razvoja
Razvoj Mercedes-Benzove E-klase
Faze razvoja
Razvoj Mercedes-Benzove E-klase
Ovako je tekao daljnji razvoj
170 V: V kao motor sprijeda
Ovako je tekao daljnji razvoj
170 V: V kao motor sprijeda
Pregled: povijest E-klase
Pregled: povijest E-klase
Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.