U siječnju 1976. godine modeli „Strich-Acht” zamijenjeni su novokonstruiranim tipom s internom oznakom W 123. Paleta modela sezala je od 2,0-litrenog dizelskog motora s 4 cilindra snage 55 KS do 2,8-litrenog ubrizgavajućeg motora sa 6 cilindara snage 185 KS.

Serija 123
Serija 123
Činjenice
-
Klasa
-
W123, S123, C123, V123
-
Razdoblje proizvodnje
-
1975.-1985.
-
Karoserije
-
Limuzina
Coupé
Karavan
Limuzina s 8 sjedala
Podvozje s djelomičnom karoserijom -
Broj vozila
-
2 375 440 limuzina
13 700 limuzina s dugim međuosovinskim razmakom
8373 podvozja za specijalne nadgradnje
Tehnološki razvoj
Sigurnosni stup upravljača i druge sigurnosne funkcije
Tehnološki razvoj
Sigurnosni stup upravljača i druge sigurnosne funkcije
Tehnološki novitet predstavljao je novi sigurnosni stup upravljača gdje su upravljački uređaj i ovojna cijev bili međusobno povezani valovitom cijevi. Valovita cijev se u slučaju udarca mogla izviti i na bočnu stranu. Time je smanjena opasnost od prodiranja stupa upravljača u unutrašnjost vozila.
Novost su i:
- još stabilnija sigurnosna ćelija s učvršćenom strukturom krovnog okvira
- vrlo čvrsti krovni stupovi i stupovi vrata
- ojačana vrata
Apsorpcija energije prednje i stražnje deformacijske zone mogla se osjetno povećati kontroliranom sposobnošću deformacije prednjeg i stražnjeg područja vozila.
Od kolovoza 1980. godine za sve je modele serije 123 po želji bio dostupan ABS, a u siječnju 1982. godine u dodatnu je opremu dodan i zračni jastuk.
Dizajn
Značajke dizajna novih modela
Dizajn
Značajke dizajna novih modela
Karakteristično obilježje dizajna novih modela bila su okrugla dvostruka prednja svjetla različite veličine; osim prednjih svjetala, ispod zajedničkog stakla za raspršivanje svjetlosti nalazila su se manja halogena prednja svjetla za maglu. Za razliku od njih, oba vrhunska modela serije, tipovi 280 i 280 E, bila su opremljena pravokutnim halogenim širokopojasnim prednjim svjetlima. Osvježenjem modela 1982. godine svi su modeli dobili pravokutna širokopojasna prednja svjetla. Okrugla prednja svjetla od milja nazvana „volovske oči” time su otišla u povijest.
Izvana su se oba 2,8-litarska tipa u tri dodatne točke razlikovala od svoje slabije braće: i 280 i 280 E imali su ispušni sustav s dvije cijevi s dvostrukim završetkom, kromiranu rešetku za ulazak zraka ispred vjetrobranskog stakla i po jednu dodatnu kromiranu letvicu ispod svakog stražnjeg svjetla.
Karoserije
Eksterijer
Karoserije
Eksterijer
Slijedeći dugu tradiciju, limuzine serije 123 bile su dostupne i kao podvozje s djelomičnom karoserijom koje su proizvođači u zemlji i inozemstvu preoblikovali u kola hitne pomoći, karavane ili druge posebne verzije.
Kao i kod prethodnih serija, opet je bila dostupna produžena verzija za tipove 240 D, 300 D i 250.
Tijekom 1977. godine tipski program serije 123 u razdoblju od 12 mjeseci proširen je za tri nove varijante karoserije. Najprije je u ožujku na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi predstavljen stilski vrlo privlačan Coupé koji je bio dostupan kao 230 C, 280 C i 280 CE.
Od kolovoza su bili dostupni tipovi 240 D, 300 D i 250 kao limuzina sa 7 ili 8 sjedala s dugim međuosovinskim razmakom koje su, prije svega, koristili taksisti i poduzeća za prijevoz putnika.
Napokon, u rujnu je na izložbi IAA u Frankfurtu predstavljena četvrta varijanta karoserije tzv. karavan (T-Modell), a slovo „T” je označavalo turizam i transport.
Svi detalji o seriji 123
Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)
Svi detalji o seriji 123
Classic-M@RS (Sustav istraživanja i multimedijskog arhiva)
Faze razvoja
Razvoj Mercedes-Benzove E-klase
Faze razvoja
Razvoj Mercedes-Benzove E-klase
Ovako je tekao daljnji razvoj
Serija 124
Ovako je tekao daljnji razvoj
Serija 124
Pregled: povijest E-klase
Pregled: povijest E-klase
Uvijek novi dosjei povijesnih modela: od 1931. do 2018.